מטופלי קנאביס רפואי מתחילים נחשפים להמון מידע מבלבל, מאות סוגים וזנים של קנאביס, קטגוריות, מינונים ועוד. חוץ מזה, צרכני קנאביס מתחילים גם לא תמיד יודעם איך להשתמש נכון בקנאביס, מה צריך לבדוק לפני קניית קנאביס וכיצד כדאי להתנהל ביומיום.

בדיוק עבורכם הכנו רשימה של 21 טיפים שמטופלי קנאביס רפואי מתחילים חייבים להכיר:

  1. ודאו שיש לכם רישיון ומרשם תקף מהרופא – על מנת לקנות קנאביס רפואי בישראל, עליך להיות בעל רישיון ומרשם בתוקף. כדאי לבדוק את תוקף הרישיון כמובן כדי לזכור לחדשו כמה חודשים לפני שהוא פג, וגם מומלץ לבדוק את תאריכי התוקף של המרשמים החודשיים כדי לא לפספס אספקה חודשית לחינם.
  2. הקפידו על מינון נכון – חשוב להקפיד על המינון הנכון על פי ההמלצות. אם אתם מתחילים ולא מנוסים מספיק עם קנאביס, מינון גבוה מדי עלול לגרום לתופעות לוואי שעלולות להבהיל. עם זאת חשוב לזכור שלא צריך לחשוש ולא ייגרם לכם נזק. בכל מקרה המוטו הוא "Start Low Go Slow" – להתחיל מחלש ולעלות לאט לאט.
  3. לא למהר לקנות זנים חדשים שנכנסו למלאי – ככל שחולף הזמן מרגע השקת זן או מוצר קנאביס חדש, כך מחירו יורד. ניתן למצוא זנים מעולים שהושקו במחירים של כ-350 ש"ח ויותר, ובחלוף כחודשיים-שלושה ירד מחירם ל-200 ש"ח ואפילו פחות.
  4. שמרו על בטיחות הסובבים אתכם – יש לאחסן את הקנאביס במקום שאינו נגיש לילדים או חיות מחמד.
  5. בדקו את תאריך הקציר – ככל שעבר יותר זמן ממועד הקציר של הקנאביס, כך החומרים הפעילים בו מתחילים להתיישן, להתפרק ולהתנדף. לכן, עדיף לרכוש קנאביס רפואי עם תאריך קציר כמה שיותר מאוחר. עם זאת, שימו לב שמוצרי קנאביס ישנים יותר שתאריך התפוגה שלהם מתקרב יימכרו לעיתים קרובות בהנחה משמעותית בבתי המרקחת, כך יש גם יתרון בלרכוש אותם.
  6. שמרו על הקנאביס סגור באריזה – על מנת לשמור על הטריות של הקנאביס לאורך זמן ולמנוע מהרכיבים הפעילים בו להתיישן, יש לאחסן אותו באריזה אטומה כמו זו שבה הוא נרכש, ואותה לשמור במקום שאינו חשוף לחום ולאור שמש. ניתן גם להשתמש בשקית לחות לשמירה על לחות אופטימלית.
  7. התייעצו עם הרופא לגבי אינטראקציות עם תרופות – השימוש בקנאביס עלול להשפיע על פעילות של תרופות אחרות שנלקחות במקביל ולהגביר או להחליש את ההשפעה שלהן. חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הטיפול בקנאביס רפואי במקביל לתרופות אחרות.
  8. שמרו על הקבלה ומסמכים רלוונטיים – על מנת להוכיח במקרה הצורך שהקנאביס הרפואי שלכם נרכש במרשם רופא כחוק, וגם על מנת לקבל החזרים כספיים עבור רכישות הקנאביס לאלו שזכאים לכך, כדאי לשמור על הקבלה של הרכישה ומסמכי המרשם והרישיון.
  9. דווחו לרופא על תוצאות הטיפול – חשוב לעדכן את הרופא על האפקטיביות של הטיפול בקנאביס ועל תופעות לוואי של השימוש, לצורך ביצוע התאמות בטיפול כמו שינוי בכמות או במינון.
  10. בררו על אפשרויות החזר – נפגעי תאונת עבודה שצורכים קנאביס רפואי זכאים להחזר כספי על רכישות הקנאביס מביטוח לאומי, שניתן דרך קופת החולים. נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה זכאים גם הם להחזר כספי על רכישות קנאביס רפואי דרך משרד הביטחון.
  11. נסו שיטות מתן שונות – רוב מטופלי הקנאביס הרפואי צורכים תפרחת בצורת עישון, אך ישנם יתרונות לשיטות צריכה אחרות. אידוי תפרחת בעזרת מכשיר אידוי נחשב לפחות מזיק לריאות מעישון, משום שהוא מחמם את התפרחת מבלי להבעיר אותה, וכך פולט פחות חומרים כמו פחמן חד חמצני וזפת שפוגעים בריאות. קנאביס רפואי נמכר בבתי המרקחת בישראל גם בצורת שמן לצריכה תת-לשונית, אשר לו השפעה ארוכה יותר מזו של עישון או אידוי.
  12. נסו זנים שונים – קנאביס הוא אמנם צמח אחד, אך בבתי המרקחת בישראל קיימים כיום מאות זנים שלו. גם אם שני זנים נמצאים באותה קטגוריית מינון ומכילים את אותו ריכוז THC ו-CBD, הם עדיין נבדלים זה מזה בריכוז של מאות החומרים הפעילים האחרים בצמח, ולכן נבדלים זה מזה גם בהשפעה שלהם ובטעם והריח שלהם.
  13. אל תחליפו תרופות אחרת בקנאביס ללא ייעוץ רופא – קנאביס עשוי להוות אלטרנטיבה לתרופות אחרות, אך יש להיוועץ ברופא לפני שמפסיקים לקחת כל תרופה אחרת שנטלתם לפני הקנאביס. ישנן תרופות רבות שאסור להפסיק איתן בבת אחת, ולכן הדבר חייב להיעשות בהדרגה תחת מעקב רופא.
  14. הימנעו מנהיגה תחת ההשפעה – קנאביס משפיע על שיפוט וקואורדינציה. מומלץ להימנע מנהיגה והפעלת ציוד כבד לאחר השימוש, במיוחד עבור מטופלי קנאביס חדשים שעדיין אינם רגילים להשפעה.
  15. השווו מחירים בין בתי מרקחת – לעיתים קרובות ישנם פערי מחירים משמעותיים במיוחד בין בתי מרקחת שונים עבור אותו המוצר. הפערים האלו נובעים גם מהתחרות בין בתי המרקחת והמבצעים השונים שיש להם כרגע, וגם מכך שלבתי מרקחת שונים יש אצוות שונות של המוצר עם תוקף שימוש שונה, ולרוב כאשר תאריך התוקף האחרון לשימוש של המוצר מתקרב, בית המרקחת ימכור אותו בעשרות אחוזי הנחה.
  16. שאלו על מבצעים והנחות – כאשר אתם מגיעים לבית המרקחת, מומלץ לשאול את הרוקח על הנחות ומבצעים שיש לבית המרקחת כרגע, על מנת למצוא מוצרים מוזלים ולחסוך כסף בקנייה.
  17. התייעצו עם הרוקח לגבי זנים שונים – הרוקחים יודעים איזה זנים הכי נמכרים כרגע בבית המרקחת ואיזה זנים הלקוחות שלהם הכי אוהבים, ולכן שווה לשאול אותם האם מטופלים אחרים שרכשו את הזן שאתם שוקלים לקנות אהבו אותו, וחזרו לרכוש אותו שוב.
  18. מצאו קהילות מטופלים להתייעץ בהן – ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל קיימות קבוצות רבות שבהן מטופלים חולקים את הניסיון שלהם עם זני קנאביס שונים. הקבוצות האלו מאפשרות להיעזר בחוכמת ההמונים כדי להחליט איזה זנים כדאי לכם לרכוש החודש.
  19. זכרו כי ניתן לרכוש 5 ימים לפני פתיחת המרשם – החל מהמרשם החודשי השני ברישיון הקנאביס שלכם, ניתן לרכוש את הקנאביס כבר 5 ימים לפני התאריך שבו נפתח המרשם. כאמור הדבר מתאפשר רק החל מהמרשם השני ברישיון ולא בחודש הראשון שלו, גם כאשר מדובר ברישיון ותיק שחודש.
  20. לא חייבים ללכת לבית המרקחת – ישנם בתי מרקחת רבים כיום שמספקים קנאביס רפואי במשלוח עד הבית.
  21. נסו להימנע מטבק – למרות שניתן לעשן קנאביס לבדו, מטופלים רבים מעדיפים לערבב את הקנאביס עם טבק בשביל לגרום לו להישרף יותר טוב ולהיות פחות חונק. כיום קיימים בבתי המרקחת מגוון תחליפי טבק שבהם ניתן להשתמש למטרה זו על מנת להימנע מההתמכרות לניקוטין ומהנזקים הבריאותיים של עישון טבק.

הוסיפו תגובה